مدرن ترین یدک کش

جمعه 6 اسفند 1400
22:14
سحر رستمی

مدرن ترین یدک کش های امروزی از سیستم براکت برای بکسل آسان استفاده می کنند. در پشت کامیون یدک‌کش یک قاب فولادی بزرگ وجود دارد که برای پشتیبانی از خودرویی که کامیون در حال یدک‌کشیدن است استفاده می‌شود. این روش به عنوان ایمن ترین راه در نظر گرفته می شود زیرا به کار دستی کمی از راننده نیاز دارد و در عین حال فقط چرخ های ماشین یدک کش را لمس می کند.

کامیون های یدک کش سیستم براکت می توانند هم برای چرخ های جلو و هم برای چرخ های عقب خودرو استفاده شوند. این روش یدک‌کشی سریع‌ترین و کارآمدترین روش به‌شمار می‌رود و صاحب خودروی در حال یدک‌کشی می‌تواند مطمئن باشد که با استفاده از قلاب یا زنجیر به خودروی خود آسیبی وارد نمی‌شود.


کامیون‌های یدک‌کش با نصب براکت‌هایی در بین چرخ‌های خودرو کار می‌کنند و خودرو را با سنجاق به کامیون محکم می‌کنند. این یک مفهوم ساده است، اما مواد و استحکام قطعات یدک کش ابزار بسیار قدرتمند و قابل اعتمادی هستند.

اگر به کارکرد ماشین یدک کش علاقه مند هستید، این مقاله برای شما مناسب است. اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار یک کامیون یدک‌کش، همراه با چند پاسخ دیگر به سؤالاتی که ممکن است در مورد کامیون‌های یدک‌کش داشته باشید، در حال ارائه است. فقط به خواندن ادامه دهید

5 اصل اساسی برای نحوه کار یک کامیون یدک کش


وسیله نقلیه را ایمن کنید

با یک سیستم براکت، چرخ‌های خودرو بین تیرهای فولادی قرار می‌گیرند و سپس با پین‌های فولادی جامد در جای خود محکم می‌شوند. نحوه کار این کار با استفاده از ماشین‌هایی است که تیرهای فولادی را که به طور کلی زرده نامیده می‌شود، پایین می‌آورند و بالا می‌برند.

ماشین در جای خود قرار می گیرد تا زرده آن پایین بیاید. ماشین به طور یکنواخت روی زرده مانور داده می شود و سپس پین هایی از طریق چرخ ها قرار می گیرد تا ماشین در جای خود بماند.

همانطور که قبلاً گفتیم، این ایمن ترین راه برای یدک کشی خودرو است، زیرا تضمین می کند که سایر قسمت های خودرو در فرآیند یدک کشی آسیب نبینند. وقتی ماشین با پین های فولادی روی زرده محکم شد، آماده یدک کشی است.

کارایی و سرعت

کار با کارایی و سرعت برای ایمن نگه داشتن رانندگان کامیون یدک کش ضروری است. در مورد راننده کامیون یدک‌کش، تنها کار دستی مورد نیاز این است که پین‌ها را به درستی از طریق زرده و چرخ‌ها بچسبانید. به غیر از آن، تمام پایین آوردن و بلند کردن زرده به صورت مکانیکی انجام می شود.

این همچنین برای راننده کامیون یدک‌کش ایمن‌تر است. در عین حال، یک راننده یدک کش با تجربه می تواند کل این فرآیند را در کمتر از یک دقیقه پوشش دهد. با روش‌های دیگر یدک‌کشی، یافتن نقطه مناسب برای اتصال دستی زنجیر یا قلاب به پایین خودرو می‌تواند فرآیند طاقت‌فرسایی باشد.

بکسل زنجیر و قلاب

البته همه یدک‌کش‌ها از سیستم براکت استفاده نمی‌کنند و نوع یدک‌کشی که استفاده می‌شود بستگی به مالک شرکت یدک‌کش دارد. کامیون های یدک کش سیستم براکت که از زرده و پین برای بکسل استفاده می کنند، به سادگی مدرن ترین انواع کامیون های یدک کش هستند. سایر یدک کش ها هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار می گیرند و به همان خوبی کار می کنند.

یک کامیون یدک‌کش که از قلاب و زنجیر استفاده می‌کند، مانند کامیون بکسل‌های سیستم براکت عمل می‌کند. با این حال، به جای اتصالات فولادی مکانیکی که ماشین را بالا می‌برد، کامیون از یک قلاب قوی استفاده می‌کند که به قسمت زیرین ماشین متصل می‌شود. همچنین ممکن است به چند زنجیر اضافی برای اتصال ایمن به یدک‌کش نیاز داشته باشد. این یک روش موثر است، اما همانطور که قبلاً گفتیم، برخی از مردم این ایده را دوست ندارند که ماشین آنها توسط قطعات زیر آن بکسل شود.

بکسل تخت

یکی دیگر از انواع یدک کش ها، کامیون های تخت هستند. باز هم، عملکرد اصلی آن مانند هر کامیون دیگر است. فقط به روشی متفاوت کار می کند. یک کامیون یدک کش تخت از یک سیستم مکانیکی برای زاویه دادن به بستر خود مانند یک سطح شیب دار استفاده می کند و ماشینی که به یدک کش نیاز دارد سپس روی تخت مانور می دهد.

چرخ‌های خودرو با زنجیرهایی که از میان آن‌ها می‌گذرد بسته می‌شوند و به تخت می‌چسبند. سپس، بستر صاف به صورت مکانیکی پایین تر از پشت به حالت صاف قرار می گیرد و ماشین آماده یدک کشی است.

جنبه مثبت کامیون های یدک کش تخت این است که آنها ممکن است قادر به یدک کشی بیش از یک ماشین باشند. آنها می توانند ماشین های ساختمانی، موتور سیکلت و بسیاری وسایل نقلیه دیگر را بکسل کنند. با این حال، به دلیل نیروی کار اضافی مورد نیاز، ممکن است اولین انتخاب یک برج نباشند.

یک کامیون یدک کش چقدر سنگین است؟

وزن یک یدک کش بستگی به خودروهایی دارد که برای یدک کشی ساخته شده است. برخی از کامیون ها برای یدک کشی خودروهای روزمره مانند سدان و SUV مناسب تر هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای یدک کشیدن قطعات بزرگ ماشین آلات یا اتوبوس ساخته شوند.

سه طبقه بندی اصلی برای یدک کش ها وجود دارد و مشخصه اصلی که تعیین می کند یک یدک کش در چه دسته ای قرار می گیرد وزن آن است.

  • یدک کش های سبک وزنی بین 8600 پوند دارند. و 10000 پوند این کامیون ها می توانند اکثر انواع خودروها را بدون مشکل حمل کنند و ممکن است رایج ترین نوع کامیون یدک کشی باشند که در هر روز در جاده ها می بینید.
  • کامیون های یدک کش متوسط ​​وزنی بین 10001 پوند دارند. و 26000 پوند همچنین بسیار استاندارد، این یدک‌کش‌ها می‌توانند ماشین‌های معمولی و همچنین ماشین‌ها یا کامیون‌های بزرگ‌تر را بکسل کنند. گاهی اوقات، آنها می توانند قطعات کوچکتری از ماشین آلات را یدک بکشند.
  • یدک کش های سنگین از هر یدک کشی که بیش از 26000 پوند وزن دارد تشکیل شده است. این کامیون ها توانایی یدک کشی اتومبیل را دارند، اما اغلب برای وسایل نقلیه بزرگ، همانطور که در بالا ذکر شد، مانند ماشین آلات ساختمانی، اتوبوس و هر وسیله نقلیه بزرگ دیگری استفاده می شود.

منبع: TOW TRUCKS

چه مدت طول می کشد تا یک کامیون یدک کش را متصل کنید؟

مدت زمانی که طول می کشد تا یک کامیون یدک کش وصل شود نیز به نوع کامیون یدک کش بستگی دارد، مشابه وزن یک کامیون یدک کش. یکی دیگر از عواملی که در مدت زمانی که طول می کشد تا یک کامیون یدک کش متصل شود، این است که چقدر نیروی انسانی درگیر است در مقابل اینکه کامیون به تنهایی چقدر کار می کند.

یک راننده کامیون یدک‌کش که می‌داند چه کار می‌کند و می‌تواند زرده را به درستی با ماشین ردیف کند، می‌تواند کار را در کمتر از یک دقیقه انجام دهد. این دلیلی است که کامیون های سیستم براکت بسیار استاندارد هستند. آنها یک شرط امن و راحت برای هر دو طرف درگیر هستند.

کامیون‌های یدک‌کش قلاب و زنجیر احتمالاً کمی بیشتر طول می‌کشد تا به وسیله‌ای که در حال یدک‌کشیدن هستند متصل شوند. کار دستی بیشتری درگیر است. راننده کامیون یدک‌کش نمی‌تواند فقط قلاب را روی قسمت تصادفی ماشینی که در حال یدک‌کشیدن است قرار دهد.

او باید نقطه ای را در زیر ماشین پیدا کند که بتواند وزن وسیله نقلیه را در حالی که کامیون یدک کش می کشد تحمل کند. پیدا کردن مکان مناسب برای اتصال وسیله نقلیه و سپس محکم کردن بیشتر وسیله نقلیه با زنجیرهای دیگر می تواند یک فرآیند پنج دقیقه ای باشد.

بکسل تخت، اگرچه یک روش مؤثر است، اما احتمالاً طولانی ترین زمان را برای اتصال به وسیله نقلیه می برد. با این حال، استفاده از مکانیک برای بالا و پایین بردن بستر خود تقریباً به اندازه سیستم براکت به کار دستی کمی نیاز دارد.

چیزی که بیشترین زمان را می گیرد، زاویه آهسته تخت است تا اطمینان حاصل شود که وسیله نقلیه یدک شده می تواند به طور ایمن بر روی کامیون مانور دهد. پس از آن، راننده یدک کش باید خودرو را با زنجیر یا تسمه از طریق هر چرخ وسیله نقلیه به تخت بچسباند.

یدک‌کش‌های مختلف به زمان‌های متفاوتی نیاز دارند تا به درستی به وسیله نقلیه‌ای که راننده کامیون یدک‌کش می‌کند، متصل شود، اما در پایان روز، نظر شما - یا کارفرما - در مورد بهترین کامیونی که استفاده می‌کنید، خواهد افتاد. برخی از افراد با وابستگی رایج کامیون های یدک کش سیستم براکت موافق هستند، در حالی که برخی دیگر روش های قلاب و زنجیر یا تخت را ترجیح می دهند.

آیا باید با کامیون یدک کش بروم؟

بسیاری از مردم ممکن است در موقعیتی قرار بگیرند که ممکن است به یک کامیون یدک‌کش نیاز باشد، خواه این تصادف شامل تصادف وسیله نقلیه، تمام شدن بنزین در بزرگراه ، خرابی یا هر نقص دیگری باشد. اگر چنین وضعیتی دارید، می‌توانید خدمات کامیون یدک‌کش را از طریق کمک‌های جاده‌ای 1 ماخ دریافت کنید. درک این نکته ضروری است که فقط به این دلیل که ماشین یا وسیله نقلیه شما بعد از یک حادثه به درستی کار می کند، به این معنی نیست که رانندگی کنید.

در مورد آن فکر کنید. حتی خودروهایی که در اثر خرابی خودرو به شدت آسیب دیده اند ممکن است همچنان توانایی دویدن و رانندگی را داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که یک خودروی کامل برای کارکردن ایمن است.

اگر در زمینه عملکرد یک وسیله نقلیه چندان دانش ندارید و در موقعیتی قرار می گیرید که اتفاق غیرعادی با وسیله نقلیه شما در حال رخ دادن است، ممکن است کار با آن ایمن نباشد و یک کامیون یدک کش می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. خواه مشکل مکانیکی باشد یا لاستیک پنچر شده را عوض کنید، می‌توانید هزینه کامیون یدک‌کش را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که کدام سرویس برای شما راحت‌تر است.

تماس با یک شرکت یدک کش می تواند دردسرساز باشد، با هزینه، پیدا کردن شرکت مناسب و زمان انتظار. با این حال، مقابله با همه این موارد بسیار ایمن تر از به خطر انداختن جان وسیله نقلیه و جان خود با نادیده گرفتن یک مشکل احتمالی است.

برای راننده کامیون یدک کش بودن چه شرایطی وجود دارد؟

الزامات اولیه برای راننده کامیون یدک‌کش بودن، مانند هر شغل معمولی دیگر، نسبتاً ساده است. اول از همه، برای استفاده از کامیون یدک کش باید حداقل 18 سال یا بیشتر داشته باشید. در صورت استخدام یک کارمند، یک شرکت یدک کش ممکن است شواهد اولیه از توانایی فیزیکی را بخواهد.

این خیلی جدی نیست، اما به عنوان یک راننده کامیون یدک‌کش، باید بارها و بارها بالابر سبک انجام دهید، و همچنین بتوانید در شرایط مختلف کار کنید، چه در یک روز گرم تابستان یا یک شب یخ‌زده و بارانی. علاوه بر این، احتمالاً باید آزمایش مواد مخدر را پشت سر بگذارید.

بخش‌های دیگر ارزیابی فیزیکی شنوایی و بینایی شما را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید به درستی و ایمن کامیون یدک‌کش را کار کنید. هیچ گواهینامه خاصی برای کامیون یدک‌کش وجود ندارد که باید قبل از تبدیل شدن به یک راننده کامیون یدک‌کش داشته باشید، اما باید گواهینامه رانندگی معمولی داشته باشید.

مجدداً، مانند هر شرکت دیگری، باید یک بررسی پیشینه انجام دهید که سوابق رانندگی شما را نیز بررسی می کند. شرکت های یدک کش نمی خواهند یک راننده بی پروا استخدام کنند. اگر این معیارهای ساده را رعایت کنید، مسیر شما برای تبدیل شدن به یک راننده کامیون یدک‌کش آغاز شده است.

تفاوت بین کامیون یدک کش و خراب کننده چیست؟

چیزی که بیشتر مردم ممکن است ندانند این است که خرابکار از نظر فنی نوعی کامیون یدک‌کش است. همانطور که حدس زده اید برای خرابی ها استفاده می شود، اما می تواند برای یدک کش های معمولی نیز استفاده شود.

کامیون هایی که با دو چرخ از زمین و دو چرخ بر روی کامیون کشیده می شوند، خراب کننده محسوب می شوند. سیستم های براکت و کامیون های قلاب و زنجیر هر دو خراب هستند.

مشخصات اصلی این است که خراب کننده ها برای یدک کشی مناسب تر هستند که به دلیل آسیب دیدگی یا نبود مکانی برای یدک کشی صحیح وسیله نقلیه با انواع مختلف کامیون، باید با دقت بیشتری حمل شوند.

نتیجه نهایی

نحوه کار یدک‌کش‌ها را می‌توان به پنج اصل اساسی تقسیم کرد، که در بالا به آن پرداختیم، اگرچه اکثر کامیون‌های یدک‌کش برای انجام کار به یک سیستم براکت متکی هستند.


[ بازدید : 68 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به امداد خودرو 24 ساعت کرج است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]